Τρίτη, 30 Οκτωβρίου 2012

Εφαρμογές Πληροφορικής


ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
(για όλες τις Ομάδες Προσανατολισμού)
Η γραπτή εξέταση στο μάθημα Εφαρμογές Πληροφορικής περιλαμβάνει θέματα διαβαθμισμένης  δυσκολίας και συγκεκριμένα:
α)  δύο (2) θέματα θεωρίας,
β)  δύο (2) θέματα ασκήσεων  ή προβλημάτων.
Τα θέματα θεωρίας αποτελούνται από ερωτήσεις διαφόρων τύπων με τις οποίες ελέγχονται  η γνώση και η κατανόηση της θεωρίας, η κριτική ικανότητα των μαθητών, η ικανότητα αξιοποίησης θεωρητικών γνώσεων για την αξιολόγηση δεδομένων και την εξαγωγή συμπερασμάτων και η δυνατότητα παρουσίασής τους με σωστούς επιστημονικούς όρους και σωστό γραπτό λόγο.
Τα θέματα ασκήσεων ή προβλημάτων στοχεύουν στον έλεγχο της ικανότητας του μαθητή να χρησιμοποιεί, σε συνδυασμό, γνώσεις ή δεξιότητες που απέκτησε για την επίλυσή τους.
Η βαθμολογία προκύπτει κατά 50% από τα θέματα της θεωρίας (2x25%) και κατά 50% από τις ασκήσεις ή τα προβλήματα (2x25%).
Επισημαίνεται ότι σύμφωνα και με το νόμο 4186/2013 στα μαθήματα των Ομάδων Προσανατολισμού, τα θέματα τίθενται από τον διδάσκοντα/ τους διδάσκοντες και δεν ισχύει για αυτά η Τράπεζα Θεμάτων.

Στο μάθημα «Πληροφορική» Γενικής Παιδείας της Α’ τάξης των Ημερησίων ΕΠΑ.Λ. προτείνεται να εφαρμοστούν όσα έχουν καθοριστεί για το μάθημα «Εφαρμογές Πληροφορικής» της Α’ τάξης του Γενικού Λυκείου (Πράξη 35/2016 του Δ.Σ. του Ι.Ε.Π., αρ. πρωτ. σχετικού εγγράφου ΥΠΠΕΘ: 150671/Δ2/15-9-2016), καθώς για το εν λόγω μάθημα ισχύει το Πρόγραμμα Σπουδών του Γενικού Λυκείου (ΦΕΚ 932 τ.Β΄/14-04-2014). Αναλυτικά (ύλη και οδηγίες) 20/10/2016

Χρειάζεται προσοχή στο να προσαρμοστεί η ύλη στο επίπεδο και τις ανάγκες των μαθητών σας.


Εξέταση του μαθήματος
Σχετικά με την εξέταση του μαθήματος Εφαρμογές Πληροφορικής στα ΕΠΑΛ, αν ανατρέξουμε στον νόμο που πρόσφατα ψηφίστηκε και ισχύει πλέον για το Νέο Λύκειο (άρθρο 11, παράγραφος 3), εκεί αναφέρεται:
"Στα μαθήματα Γενικής Παιδείας τα θέματα ορίζονται ως εξής: α) κατά ποσοστό 50%, με κλήρωση από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας και β) κατά
ποσοστό 50%, από τον διδάσκοντα ή τους διδάσκοντες. Στα υπόλοιπα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα τα θέματα τίθενται από τον διδάσκοντα ή τους διδάσκοντες. Σε κάθε περίπτωση τα γραπτά διορθώνονται από τον οικείο διδάσκοντα."
Το μάθημα μας πέφτει στην υπογραμμισμένη κατηγορία, αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να το προσανατολίσουμε την ύλη στις ανάγκες των μαθητών μας- αρκεί αυτές να είναι στην ύλη.

Σύμφωνα με το Νόμος 4186, «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις»… Κοιτάξτε το Άρθρο 9: Στην Α΄ τάξη ΕΠΑ.Λ. εφαρμόζεται πρόγραμμα… με μαθήματα Γενικής Παιδείας…, και μαθήματα Ειδικοτήτων ανά Ομάδα Προσανατολισμού… Τα μαθήματα ανά Ομάδα Προσανατολισμού στην Α΄ ΕΠΑ.Λ. είναι τα εξής:… Εφαρμογές Πληροφορικής… Και το Άρθρο 11:… Στα μαθήματα Γενικής Παιδείας τα θέματα ορίζονται ως εξής: α) κατά ποσοστό 50%, με κλήρωση από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας και β) κατά ποσοστό 50%, από τον διδάσκοντα ή τους διδάσκοντες. Στα υπόλοιπα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα τα θέματα τίθενται από τον διδάσκοντα
Υλικό από συνάδελφο

Πρόταση για την υλοποίηση του μαθήματος (αξιολόγηση, παιδαγωγικά οφέλη κ.ά). Μπορείτε να βρείτε προτάσεις για την υλοποίηση και την αξιολόγηση στο ιστολόγιο για τις Ερ Εργασίες αφαιρώντας τα τυπικά. Οι ρούμπρικες αξιολόγησης είναι αξιόλογες και "λύνουν" τον πονοκέφαλο της αξιολόγησης.


 

1 σχόλιο:

  1. Θα ηθελα να ξερω τι θα γινει με τις ατομικες εργασιες που παραδιδουν οι μαθητες αντι εξετασεων τωρα που το μαθημα εγινε διωρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή